Alternatívne riešenie sporov
Informácie o mimosúdnom riešení spotrebiteľských sporov
Alternatívne riešenie sporov (ARS)
Podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov
Čo je alternatívne riešenie sporov?
Alternatívne riešenie sporov (ARS) je mimosúdny postup riešenia sporov medzi spotrebiteľom a predávajúcim. Umožňuje rýchle, efektívne a lacné vyriešenie sporu bez potreby súdneho konania.
Ako spotrebiteľ máte právo obrátiť sa na subjekt alternatívneho riešenia sporov, ak predávajúci na vašu žiadosť o nápravu odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní.
Príslušný subjekt ARS
Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim Parapety BB s.r.o. je:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Ústredný inšpektorát
Bajkalská 21/A, P.O. Box 5
820 07 Bratislava
Zoznam všetkých subjektov ARS vedie Ministerstvo hospodárstva SR: Zoznam subjektov ARS
Postup pri podaní návrhu
Pred podaním návrhu na ARS odporúčame:
- Kontaktujte nás – najprv sa pokúste vyriešiť spor priamo s nami. Napíšte nám na parapetybb@gmail.com alebo zavolajte na +421 911 353 095.
- Počkajte na odpoveď – máme 30 dní na odpoveď na vašu žiadosť o nápravu.
- Podajte návrh na ARS – ak sme na vašu žiadosť neodpovedali alebo ste s odpoveďou nespokojní, môžete podať návrh na začatie ARS.
- Návrh podajte elektronicky – cez platformu SOI alebo e-mailom na ars@soi.sk.
Dôležité informácie
- ARS sa týka len sporov vyplývajúcich zo spotrebiteľskej zmluvy uzavretej na diaľku.
- Návrh môže podať len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá nekupuje tovar na účely podnikania.
- Hodnota sporu musí presahovať 20 €.
- Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať poplatok najviac 5 €.
- Lehota na vyriešenie sporu je 90 dní (v zložitých prípadoch až 180 dní).
Máte otázky? Kontaktujte nás na kontaktnej stránke alebo si prečítajte naše obchodné podmienky.
