Prihlásenie

Alternatívne riešenie sporov

Informácie o mimosúdnom riešení spotrebiteľských sporov

Alternatívne riešenie sporov (ARS)

Podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov

Čo je alternatívne riešenie sporov?

Alternatívne riešenie sporov (ARS) je mimosúdny postup riešenia sporov medzi spotrebiteľom a predávajúcim. Umožňuje rýchle, efektívne a lacné vyriešenie sporu bez potreby súdneho konania.

Ako spotrebiteľ máte právo obrátiť sa na subjekt alternatívneho riešenia sporov, ak predávajúci na vašu žiadosť o nápravu odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní.

Príslušný subjekt ARS

Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim Parapety BB s.r.o. je:

Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)

Ústredný inšpektorát

Bajkalská 21/A, P.O. Box 5

820 07 Bratislava

Zoznam všetkých subjektov ARS vedie Ministerstvo hospodárstva SR: Zoznam subjektov ARS

Postup pri podaní návrhu

Pred podaním návrhu na ARS odporúčame:

  1. Kontaktujte nás – najprv sa pokúste vyriešiť spor priamo s nami. Napíšte nám na parapetybb@gmail.com alebo zavolajte na +421 911 353 095.
  2. Počkajte na odpoveď – máme 30 dní na odpoveď na vašu žiadosť o nápravu.
  3. Podajte návrh na ARS – ak sme na vašu žiadosť neodpovedali alebo ste s odpoveďou nespokojní, môžete podať návrh na začatie ARS.
  4. Návrh podajte elektronicky – cez platformu SOI alebo e-mailom na ars@soi.sk.

Dôležité informácie

  • ARS sa týka len sporov vyplývajúcich zo spotrebiteľskej zmluvy uzavretej na diaľku.
  • Návrh môže podať len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá nekupuje tovar na účely podnikania.
  • Hodnota sporu musí presahovať 20 €.
  • Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať poplatok najviac 5 €.
  • Lehota na vyriešenie sporu je 90 dní (v zložitých prípadoch až 180 dní).

Máte otázky? Kontaktujte nás na kontaktnej stránke alebo si prečítajte naše obchodné podmienky.